Menu

Proč a jak vynechat ze stravy cukr


Cukr býval našim předkům k dispozici pouze ve formě ovoce a v přírodě je těžké se k němu jinak dostat. Bohužel díky průmyslu se vyrábí masivně a přidává se do všech polotovarů a jídel, kde byste ho ani nečekali.

 Oblíbené cukrovinky pro děti

Cukru není snadné se zbavit, protože si na něm můžete vytvořit velice silný návyk. Cukrovinky, čokoláda a sušenky jsou oblíbené, protože při jejich konzumaci mozek uvolňuje dopamin, který způsobuje příjemné pocity. Vysoký obsah sacharidů ale neblaze ovlivňuje postavu i zdraví a jeho přebytek se v těle ukládá jako tuk. Vede k oslabení imunitního systému a vzniku zánětlivých onemocnění. Máte blíže ke vzniku cukrovky, k infarktu a má negativní dopad i vaše cévy a cholesterol. Také přispívá ke vzniku rozličných psychických onemocnění.

 

Pokud se rozhodnete přestat ho konzumovat, zpočátku vás budou provázet abstinenční příznaky jak fyzické, tak psychické. Připravte se na to, že budete malátní a apatičtí, budete trpět bolestí hlavy či zažívacími potížemi. Všechny tyto problémy jsou pouze dočasné a dlouhodobě se budete těšit lepšímu zdraví.

 Kostkový cukr

Všichni víme, že velký podíl je obsažený v cukrovinkách, dortech a limonádách. Tyto produkty vyřaďte jako první. Naučte se číst etikety, protože cukr je mnohdy skrytý i ve slaných potravinách, např. v šunce. Vybírejte si co nejčistší potraviny, ideálně pouze jednodruhové suroviny, z nichž si připravíte plnohodnotné jídlo. Radikálně omezte konzumaci alkoholu. Až si odvyknete, jednou za čas sklenka suchého červeného vína neuškodí, naopak. Naučte se přirozené chuti potravin, potom vám i samotné ovoce bude připadat sladké.

 

Až překonáte abstinenční příznaky a vaše tělo začne fungovat primárně na tucích a bílkovinách, budete mít více energie, zlepší se vám paměť a bude se vám lépe spát. Konečně se vám začne dařit hubnout, protože nebudete mít návaly vlčího hladu. Nižší příjem sladkostí ocení i vaše zuby a v neposlední řadě i zažívání.